Új szálloda nyitása Bt alapítással a nagy tervünk

Legkedvesebb barátommal már régóta gondolkozunk azon, hogy egy új Bt-t hozunk létre. Szeretnénk egy új kis szállodát nyitni, amihez ezt a cégformát találtuk a legjobbnak.

Neki a vagyona van meg hozzá, nekem pedig a tudásom, amire csak szükség lehet egy szálloda életében. Az biztos, hogy én teljes mértékben el tudom látni, így az is adja magát, hogy ki lesz a beltag és ki lesz a kültag.

Azonnal utánanéztünk, hogy a bt alapítás költségei pontosan mivel járnak. Kiderült, hogy bt alapítás esetén nincs illeték és közzétételi díj sem, csak a tulajdoni lapnak van díja, és az ügyvédi munkadíjjal kell számolni. De találtam olyan céget, ahol a bt alapítás költségei nagyon kedvező áron megoldhatóak, ráadásul ha tőlük kérnénk székhelyet, még ingyenes is lenne az ügyvédi munkadíj. Ez nagyon jó ajánlatnak tűnt nekünk. Fő szempont nálam mindig az ügyeim intézésének átruházásakor, hogy megbízható legyen az a szakember vagy cég, akire rábízom őket, és fontos, hogy már legyen tapasztalatuk. Ez a cég tíz éves tapasztalattal rendelkezik bt alapítás tekintetében, és 14 ezernél is több ügyfelük volt már, így nem volt kérdés a számomra, hogy velük kell majd együtt dolgoznom.

A gyakran ismételt kérdések rovatból nagyon sok információt megtudtunk, ami nagyon nagy segítség volt nekünk a bt alapítással kapcsolatos dolgok lebeszélésekor. Egy bt alapítás bejegyzése csupán néhány napot vesz igénybe, de magára a bt alapításra csak körülbelül egy órát kell szánni, amikor is személyesen kell néhány dolgot elintézni. A bt alapításhoz csak a személyes okiratainkra van szükség, mint a személyigazolvány, vagy útlevél, lakcímkártya és adókártya.

Nagyon úgy tűnik, hogy a bt alapítás nagyon egyszerűen le tud zajlani, csak egyeztetnünk kell a céggel, akik küldenek nekünk egy adatlapot, amit kitöltés után vissza kell küldenünk, és innentől már el is intéznek mindent, illetve elkészítik a szükséges okiratokat. Majd pedig ezt követően kerül sor a személyes találkozóra, ahol meg kell jelennünk személyesen és alá kell írni az okiratokat, és ekkor történik meg az ügyvédi ellenjegyzés is.

Most már csak a cégünk nevét kell kitalálni, és meg is van, hogy hova fogunk fordulni további segítséget kérni az ügyintézésekhez. Arról is kaptunk információt az oldalon keresztül, hogyan kell felépülnie a bt nevének. Azt is itt tudtam meg, hogy nagyon fontos, hogy meglévő cég nevétől 3-4 karakterben mindenképp különböznie kell, és ebben nem számít bele az, ha számot vagy valamilyen írásjelet teszünk a névbe. Ezek nagyon hasznos információk voltak. Nem mindegyikről volt tudomásunk, így megéri végig olvasni a teljes oldalt az elejétől a végéig.

Mi saját székhellyel rendelkezünk, de még így is megéri másra bízni a feladatot. Jobb ha olyanok foglalkoznak vele, akiknek ez már napi rutin. Nekünk biztos, hogy hosszabb ideig tartana, és sok mindenre külön kellene megkeresni a választ. De székhelybérléssel is nagyon jó csomagok vannak Budapesten, vagy az iparűzési adó mentes Újlengyelben, amikhez ajándék hónap székhely szolgáltatást is adnak. Kihelyezik a cégtáblát, átveszik és szkennelik a beérkező leveket, ha kell postáznak is leveleket, tárgyalás esetén irodát is adnak, és persze mindent kezelnek, ami a székhelyhez kapcsolódik. Arról nem beszélve, hogy ahogy említettem is korábban, az ügyvédi munkadíj ingyenes székhely szolgáltatással.